Vrei să îți antrenezi memoria? Iată cum!

Fără o memorie bună, este ca și cum nu am avea mâini. Ți se întâmplă adesea ca un eveniment să fie pur și simplu uitat, iar o vizită la supermarket să nu aibă loc fără a scrie o listă de cumpărături? Și toate astea apar de la o vârstă fragedă? Este mai bine să începi să acționezi imediat, deoarece este mult mai convenabil să ai o memorie bună decât să depizi de solicitări și notițe.

Există multe modalități de a îmbunătăți memoria, rămâne doar să alegi una care ți se potrivește.

Loading...

Totul ține de vitamine

Dacă organismul primește cantitatea necesară de oligoelemente, vitamine și minerale, atunci funcționează corect. Acest lucru este valabil în primul rând pentru organul principal de control, creierul. Numărul insuficient de substanțe “alimentare” pentru acesta implică eșecuri în funcționarea multor sisteme.

Dacă se observă deteriorarea memoriei, atunci primul lucru care trebuie început este revizuirea hranei. Mâncărurile inutile, care conțin doar colesterol și sare, nu pot influența pozitiv activitatea neuronilor.

În acest caz, exercițiile care îmbunătățesc concentrarea și memoria în general vor fi pur și simplu ineficiente.

Produse utile pentru funcționarea creierului

Buna circulație a sângelui în vasele creierului afectează, de asemenea, în sens pozitiv funcționarea sa. Prin urmare, dacă iei medicamente care îmbunătățesc circulația sângelui (de preferință după ce ai vizitat un specialist și ai făcut testele necesare) și pentru a preveni formarea cheagurilor de sânge, îmbunătățirea stării generale nu va întârzia să apară.

Pentru a face acest lucru, este suficient să consumi alimente de înaltă calitate, cu un conținut ridicat de oligoelemente esențiale. De exemplu, iodul și fosforul în cantități mari se găsesc în pește sau fructe de mare.

Vitamina B poate fi găsită în pâine de secară și seleniul în usturoi.

Fructele sunt capabile să accelereze procesul de procesare a elementelor de către organism, astfel încât acestea pot să fie combinate cu mese comune.

Pregătirea

Dezvoltarea creierului va ajuta la formarea inițială. În timpul în care creierul uman a fost studiat, s-au dezvoltat numeroase tehnici care pot fi utilizate atât pe drumul spre lucru cât și în timpul liber, în casă, fără prea mult efort.

Metode active

Aceste tipuri de exerciții sunt concepute să aloce o anumită perioadă pentru implementarea lor. Ele sunt utile pentru studenți, deoarece stimulează creierul să lucreze mai repede. De asemenea, sunt recomandate pentru adulți, în timpul recuperării în urma leziunilor cerebrale, cu memorie slabă sau pentru “gimnastica” generală a creierului.

Exercițiul “Alfabet”

Această metodă îți permite să activezi procesele gândirii. Exercitarea, care se desfășoară cel puțin o dată pe zi, ajută la antrenarea vivității gândirii, dezvoltării abilităților mentale, în concluzie pentru “a obține” cunoștințele uitate din memorie.

Punctul principal este acesta: folosind literele alfabetului în ordine, să inventezi câte un cuvânt, cu fiecare literă în parte. Dacă faci exercițiul zilnic, trebuie să te asiguri că aceste cuvinte nu se repetă.

Variații ale exercițiului: Scrie câte una sau două cuvinte pentru fiecare literă. În timp, numărul poate crește.

Cuvinte tematice. Numai legume, doar fructe, nume, orașe, etc.

Exercițiul “Cifrelor”

Atenția copilului și, în special, cea a elevului, este foarte important să fie antrenată în mod constant. Dacă urmezi regula elevului, acest lucru te poate ajuta să stabilești sarcinile elementare: reține numere de telefon, date de naștere și orice detaliu conține cifre.

Această sarcină nu numai că te va ajuta să îți pui la muncă gândrea, dar va contribui și la îmbunătățirea perceperii vizuale.

Un alt mod – după ce vii acasă de la supermarket calculează suma totală cheltuită prin metoda “coloană”. Trebuie doar să adaugi costul unui produs, al doilea, al treilea, etc. Pentru auto-examinare, te poți uita pe bon, la total.

Introducerea, în stilul de viață, a noilor ocupații

Nu contează la ce vârstă îți dorești să înveți ceva nou, un hobby îți poate dezvolta memoria! Este important să alegi cursuri care necesită memorarea unei anumite secvențe sau tehnologii.

Iată un memento de hobby-uri noi, ce ar trebui să îmbine utilul cu plăcutul: învățarea tehnicilor de țesut și tricotat (macrame, croșetat); entuziasmul pentru testele psihologice (îți permite să te cunoști pe tine și pe ceilalți); cursuri de dans; etc.

Metode pasive

Aceste metode de îmbunătățire a activității creierului nu necesită condiții speciale de performanță. Aici facem referire la:

– cititul;

– jocuri intelectuale;

– integrame.

Alege un somn bun

Una dintre cele mai importante ocupații, pentru creier, este somnul. Pentru buna funcționare a creierului și conservarea memoriei, dormi cel puțin 7-8 ore pe noapte.

Loading...