Slănină fiartă în coji de ceapă – o adevărată delicatesă, iese mereu perfectă

Vă propunem să încercați o rețetă foarte simplă și rapidă de slănină delicioasă preparată în coji de ceapă. Această rețetă este una de succes, care nu dă greș niciodată. Orice gospodină poate pregăti această delicatesă.

Slănina este foarte fragedă, gingașă, gustoasă, aromată și se topește în gură.

Loading...

Să aveți poftă!

Ingrediente: slănină de porc cu straturi de carne

Ingrediente pentru saramură (la 1 l de apă)

jum. de pahar de sare grunjoasă

un pumn de coji de ceapă (puteți adăuga o ceapă pentru un plus de aromă)

câțiva căței de usturoi

condimente după gust

Cum se prepară?

Fierbeți saramura într-o cratiță, apoi puneți slănina, astfel încât să fie acoperită complet cu saramură și fierbeți timp de 10 minute.

Luați cratița de pe foc și lăsați-o să se răcească.

Lăsați slănina în saramură timp de o zi.

Scoateți slănina, lăsați-o să se scurgă bine și ungeți-o cu usturoi zdrobit. Puteți presăra slănina cu condimente.

Dați slănina la frigider pentru o zi, apoi mutați-o la congelator.

Când slănina se va congela, atunci va fi gata.

Vă dorim poftă bună!

7 beneficii ale consumului zilnic de slănină

Deși mulți se feresc să o consume din cauza aportului său caloric, care nu ține deloc cu silueta, slănina de porc aduce adevărate beneficii organismului nostru, conform cercetărilor actuale. Consumată cu regularitate, însă în cantități moderate, slănina ajută la întărirea sistemului imunitar, fiind un bun remediu împortiva durerilor articulare.

Studii recente au demostrat că cei care consumă grăsime au un ritm cardiac regulat, un mușchi cardiac mai puternic și o circulatie ușoară a sângelui, ceea ce face ca slănina să fie benefică pentru inimă și pentru principalele vase de sânge.

Într-adevăr, dacă ne gândim și ne întrebăm de ce bunicii și străbunicii noștri erau mai sănătoși putem lesne să înțelegem că alimentația lor tradițională, în care slănina, alături de ceapă ocupa un loc de cinste pe masă, era mult mai sănătoasă, în primul rând pentru faptul că alimentele de atunci erau 100 % naturale, neavând urmă de E-uri, coloranţi şi conservanţi. În al doilea rând, slănina consumată de bunicii noștri are anumite calități care se datorează acidului arahidonic, ce îmbunătăţeşte funcţiile de protecţie ale organismului.

Iată care sunt și alte beneficii ale consumului regulat și moderat de slănină de porc:

1. Cantitățile mici de slănină reglementează contracţiile musculare ale organelor interne, inclusiv ale muşchiului cardiac, sprijină tonusul vascular si circulația sangvină.

2. Slănina este un bun remediu pentru durerile articulare. Înainte de culcare, se freacă bine articulaţiile bolnave cu untură topită sau cu slănină veche, tocată prin maşina de carne, la care se adaugă o lingură de miere de albine. Deasupra se aplică celofan sau hârtie de pergament, se înveleşte cu un fular sau un batic de lână şi se lasă să acţioneze peste noapte.

3. Slănina se dovedește eficientă în cazuri de mastită. Pe locul inflamat se aplică o felie subţire de slă¬nină veche, deasupra se pune o bucată de staniol şi se bandajează sau se lipeşte cu leucoplast.

4. Grăsimea de porc vă poate ajuta în ameliorarea durerilor dentare. O felie mică de slănină nesărată se aplică pe dintele dureros, între gingie şi obraz, pentru 15-20 de minute. Durerea de dinţi dispare treptat.

5. Slănina încetineşte şi intoxicarea alcoolică, prin acoperirea pereţilor stomacului cu grăsime şi crearea pansamentului gastric, care previne absorbţia rapidă de alcool din stomac. Alcoolul trece mai departe în intestin, unde, totuşi, va fi absorbit, dar treptat.

6. Pinten osos (ciocuri). Preparaţi un unguent din 100 g slănină nesărată de porc, tocată mărunt, un ou crud şi 100 ml oţet concentrat (esenţă). Borcanul cu amestecul se ţine într-un loc întunecos, până la dizolvarea completă a slăninei, amestecând periodic.

Înainte de procedură, călcâiul se ţine în apă fierbinte, apoi se aplică pe zona dureroasă un tampon de vată îmbibat în unguent. Compresa se aplică pe timp de noapte, dimineaţa se spală talpa cu apă caldă. Durata tratamentului este de 5-7 zile.

7. Slănina conține o cantitate însemnată de seleniu. Acest microelement întăreşte sistemul imunitar şi previne oxidarea în organism. De asemenea, seleniul din slănină aduce beneficii și fumătorilor care, dacă mă¬nâncă regulat puţină slănină, reduc parțial daunele produse de țigări asupra organismului.

Loading...